nuffnang ads

Sunday, July 15, 2012

bola....bola....bola....

salam sejahtera dan salam satu malaysia...

sempena dengan hari kelantan menerima Piala Liga Super di Stadium Sultan Muhammad ke IV malam tadi,
aku nak cerita skit pasal pandangan aku tentang aper yang berlaku malam tadi....

sebermula jam 5.00 petang, jalan telah mula sesak...
masa tu aku dari umah mertua, menuju pulang rumah mak aku yang terletak di bandar Kota Bharu...
sepanjang perjalanan, aku dapat lihat kebanjiran kenderaan menuju bandar KB...

biler sampai pinggir bandar, kenderaan di bandar kB seperti ada perayaan...

malam harinya, selepas solat maghrib, lebih kurang jam 8.20 malam, aku pegi menghantar en.suami ke stadium SSMIV untuk menonton bola sepak Kelantan vs Sarawak....
hantar lambat skit sebab malas nak bersesak dengan orang lain...
sebaik sampai, lepas drop en.suami, aku boleh tengok beratus-ratus kenderaan di parking di tepi jalan...
dan pada masa yang sama nampak en. polis trafik sedang menunggu masa untuk menyaman...
ada laa dalam 3 4orang gak polis trafik...
hurm...nampak sangat, bola punya pasal, sanggup kena saman...!!!

dalam perjalanan pulang, aku singgah beli barang skit untuk anaknda...
jalan raya masa tue lengang dan kosong...
nak berguling-guling atas jalan pun boleh...
rasanya kalu rumah aku tepi jalan, aku boleh main bola atas jalan raya...
kikikiiiii....

sampai je kat umah, kat kampung aku tue xder plak dengar budak bising-bising...
sunyi je...TV dr rumah jiran2 pun xder nak dengar....sunyi....
rumah aku je laa bising coz bukak tengok bola...

biler tamat bola, aku p ambik lambat skit coz bajet org lain akan bersurai dulu...
rupa2nye masa aku p ambik en.suami, time tue laa waktu puncak orang baru kuar stadium...

pergh....jammed yang amat...
sabar je laa...

p/s: sebijik cam time raya...

No comments: